Kratak i subjektivan prikaz sa promocije zbirke pesama Ognjenke Lakićević ”Vodič kroz požare”

Mislite na druge, podelite ovaj tekst

U subotu 19. oktobra sa početkom u 19h, u beogradskom klubu Polet održana je promocija najnovije zbirke pesama Ognjenke Lakićević – “Vodič kroz požare” u izdanju izdavačke kuće LOM. Nenad je bio tamo i došao do sledećih zaključaka i spoznaja o autoru.

Ognjenka je samokritična. Pomalo preteruje. Ne štedi sebe, druge gotovo isto tako. Ide do krajnjih granica samospoznaje. Formuliše osećanja, daje formu bolu, imenuje ga na mnogo načina. Poštuje tugu.

Ume sa rečenicama. Njen sinoćni sagovornik to naziva sentencionizmom, ja bih to radije nazvao Uvidima, gotovo slikama. Lajt motivima i smernicama za izlazak iz požara, jer, neke isijavaju kao neispisani emo grafiti koje možete videti po ulicama Vračara kojima se kreće na putu ka Kalenić pijaci, gde nemo i živo kibicuje šahovsku partiju lokalnih prodavaca od kojih kupuje čitav spektar boja koje se jedu.

Fotografisao: Nenad Milenković Panić

Onda je oni pozovu da učestvuje u partiji kao što učestvuje u kupovini. I onda je počastvovana. Jer je čista ko suza. Ognjenka je ognjena. Oduvala je preksinoć, Olja, pesnikinja.

Još je jača na živoj reči nego u poeziji koja je fragmentarna, poput isečaka iz dnevnika osobe koja dugo slaže slojeve misli i osećanja. One koja suptilno secira i zauzima poziciju žene, klinke, snažne individue, drčne i srčane. Osobene svakako. Koja se direktno obraća, čak i onda kada ćuti, za stolom, za Nedeljnim ručkom(istoimena, opasna pesma). Građanski neposlušna na najbolji mogući način. Crvene kose, crnih tregerica i neizostavnih Vans patika. Kao sa svirke. Inače, muziku voli kao život, tako je rekla.

Ne laže. Jer se to vidi u njenoj poeziji. “Poezija je uvek između zvučenja & značenja”. Hvala na sjajnoj večeri u ime ‘uhode’ kulturnog portala Gledište, i velika mi je čast što smo u istom društvu.

Fotografisao: Nenad Milenkovič Panić

Za kraj priloga, Ognjenka čita svoju pesmu ”Ugovor o građanskoj neposlušnosti”.

Mislite na druge, podelite ovaj tekst
Nenad Milenković - Panić

Nenad Milenković - Panić

Nenad nam dolazi iz Grocke (Beograd) oženjen je i otac je dvoje dece. Radi u GSP-u kao vozač već 15-ak godina. U poslednje 3, 4 godine, sa svojim prijateljima na fejsbuku, deli napisano, nekad su to i duže priče. Objavio je do sada oko 40 postova te sadržine i nekih 17, 18 priča, pesama, 'polu pesama", fiktivnih dijaloga itd. Dodatna zanimanja su mu, naravno koliko mu obaveze to dozvole, moleraj i poljoprivreda.