Kanski pobednik „Armand“ uskoro u bioskopima
Dobitnik priznanja Zlatna kamera na filmskom festivalu u Kanu, ostvarenje „Armand“ naći će se od četvrtka, 15. maja na domaćem bioskopskom platnu.
Reč je o debitantskom filmu scenariste i reditelja Halfdana Ulmana Tendela, unuka legendarnog sineaste Ingmara Bergmana i čuvene glumice Liv Ulman.
Priča prati šestogodišnjeg Armanda koji je, jednog kobnog popodneva optužen za nasilničko ponašanje prema svom najboljem prijatelju, u osnovnoj školi. Ubrzo nakon toga majke ova dva dečaka upadaju u sukob, očajnički pokušavajući da shvate čije dete je zaista krivo.
Iako niko ne zna šta se zapravo dogodilo, ovaj incident pokreće niz događaja koji od roditelja i školskog osoblja zahtevaju iskupljenje. Kako se situacija razvija, fokus se pomera sa dece na odrasle.
Za potrebe filma, u jednom od intervjua reditelj navodi kako je za nastanak filma bio motivisan istinitim događajem:
– Čuo sam priču od nekoga ko je bio na kampovanju sa svojim razredom, imali su šest godina i došlo je do sukoba između dva dečaka, kada je odjednom jedan od dečaka postao veoma agresivan i rekao nešto o čemu inače deca ne bi znala ništa. Navelo me je da se pitam gde je i kako ovaj šestogodišnjak naučio tu vrstu jezika?!
Takođe, reditelj ističe i to kako je tada razmišljao o roditeljima samih učenika dešavanja, njihovom ponašanju i odnosu:
– Verovatno je veoma zbunujuće za dete da jednog meseca nešto bude potpuno prirodno, a onda već sledećeg policija može da pozove roditelje na razgovor. Za mene je to bila savršena postavka za istraživanje granica.
Film „Armand“ u potpunosti se odvija u školi, a ideja je i bila da se sve snima na jednoj lokaciji, kao specifičnoj vrsti napetosti i klaustrofobije.
– Imao sam vrlo jasnu viziju škole od samog početka. Malo je onih zgrada u kojima je kontrast između noći i dana toliko veliki. Danju kada ima svetlosti ima života i igre i deca trče okolo, ali posle škole tu su samo odjeci. Ta energija i osećaj tinjaju u zidovima.
Gotovo sve scene u filmu odnose se na situacije sa nedefinisanim granicama između onoga što je ispravno i oniga što je pogrešno, sukobljenim pojmovima kao što su istina ili laž? žrtva ili zlostavljač? kriv ili nevin? igra ili nasilje?
Glavna uloga u filmu poverena je Renati Reinsve dobitnici nagrade za najbolju žensku ulogu u Kanu za film “Najgora osoba na svetu“. Film Armand prikazan je na nekoliko svetskih festivala.
