Mile Kekin ili dobro raspoloženje kao mistično iskustvo

Mislite na druge, podelite ovaj tekst

Šesti razred osnovne škole

U suštini, Mile Kekin je sinoć dokazao ono što smo već svi znali i dok je nastupao sa triom- šesti razred fizike i definicija da materija ne može da se uništi, ona može samo da prelazi iz jednog oblika u drugi i tako nastavlja svoj život, jel, u nekom drugom obliku. U ovom slučaju materija je doživela potpuni oblik koji se kreće ka savršenstvu i u odnosu na onaj prethodni kadar, ovaj kadar je postao kristalno jasan- nema piksela, nema blura. Koncertna krilatica za koncert je bila Novi život MIleta Kekina”, a istini za volju ovo nije samo njegov novi život, ovo je nov život za sve njegove poštovaoce i publiku. I čini se da je u tom novom životu svima lepu, Kekinu, njegovom bendu, ali i publici. Elem, mesto zločina je Hala 2 Novosadskog sajma a glavni osumnjičeni je Mile Kekin. Još uvek bez ucenjenih glava- uprkos tome što je sve više američkih folk vibracija, ili kako bi mi to rekli – kantri. Da skratimo, autor je u pesmi Trening za umiranje još na početku karijere otpevao da đubre kao on ne umire- i to jeste u neku ruku izokrenuta istina- Kekin i njegov bend na bini su nikada življi i u ime njegove publike nadam se da će to potrajati što duže.

Piše: Nenad Baraković Bara

Odiseja na Balkanu 2023

Ako je verovati Pankrtima i njihovoj pesmi Osmi dan, Bog je stvorio Zemlju za sedam dana- a osmog dana je stvorio rokenrol. Ako je verovati nauci- evoluirali smo i od majmuna, do ovoga sada- kako god se to zvalo. Šta god da je istina- daleko je i teško izvući kontekst današnjeg vremena, lakše će nam biti ako se ogradimo u prethodnih 30 godina i da se držimo na našu žalost ili sreću, Balkana. Da se poigram pa uzmem Kjubrikovu Odiseju u Svemiru kao kratak pregled karijere glavno okrivljenog za jučerađšnji događaj. Mile Kekin je pre 30 godina, kao mlad autor pronašao kost i počeo da udara sa njom i u startu se videlo da je shvatio koliko je to moćno oružje ako se pravilno koristi. Kroz svaki naredni album dešavalo se sazrevanje ,a udarac je bivao rafinisaniji, precizniji i određeniji. Ako je karijera započela udaranjem koske, sada je odvano kadar prebačen na spejs-šatl i svemir gde se dešava nešto što verovatno ni autor, a ni publika na samom početku karijere nisu mogli da pojme. Suma sumarum, ishod je fenomenalan.

Dobro raspoloženje kao mistično iskustvo na Balkanu

Zajedno sazrevaju, rastu, zajedno se menjaju i to je lepo da se vidi. U spejs-šatl koji Mile Kekin vozi kroz svemir ima putnika koji su to od početka, ali ima i novih- u različitom životnom dobu, i onih starijih i onih mlađih, jer mladi otkrivaju buntovnost- a stariji otkrivaju mudrost a u ovoj muzici ima za svakoga po nešto, jer zaista, na njegovim koncertima možete videti decu od 9 godina, ali i ljude koji su jednom nogom u grobu, a drugom na kori od banane i to je fenomenalno jer Kekin sa tolikim generacijskim rasponom kod svoje publike pokazuje bitnost i važnost kada je u pitanju popularna kultura i rokenrol na Balkanu, i da je on dakako stvar koja se tiče svih nas ako se upakuje na onaj pravi način. Ono što dolazi sa bine i ide prema publici, i što se poput bumeranga iz publike vraća na binu fanatici bi opisali kao ekstatično stanje i mistična iskustva. Ovde ćemo to da nazovemo dobrim raspoloženjem- na šta su ljudi na Balkanu zaboravili pa im sada dobro raspoloženje budi pobudu da je u pitanju religijsko-mistično iskustvo. Nije ljudi. To je u suštini dobro raspoloženje, i tužno je što je ljudima dobro raspoloženje postalo luksuz i retkost, ali kako god. Na koncertu glavnog osmunjičenog Mileta Kekina zajedno sa njegovom spejs-šatl posadom raspoloženje i zdrava energija jesu zagarantovani- a ulaznice za koncert su jeftinije i od droge i od psihoterapije- jedina je razlika što ste ovde u sigurnim rukama- nema nuspojava, niti ste u rukama sumnjivih šamana.

Balkanski Kantri za 21. vek

Mile Kekin je postao balkanski Džoni Keš. Pomenuta materija koja je promenila svoj oblik postala je; zdravija, intimnija i relaksiranija. Kroz novi pristup materije, odbacivši onaj stari njegovi tekstovi su došli više do izražaja. Takođe, više do izražaja su došli aranžmani, ali i sviračko umeće bendai koji su vrhunski multiinstrumentalisti. I da, tekstovi dolaze više do izražaja. Zato i postaje izvorni Balkanski kantri koji mogu da razumeju samo ljudi sa ovih prostora jer su jasne poruke upućene upravo njima. Tek kroz ovakav oblik do publike jasnije i direktnije dolaze slike koje su islikane kroz pesme; bile one ljubavne, socijalno angažovane, utopijske, ili distopijske, postaju sveže iscrtane na muzičkom platnu i čuju se glasnije i dopiru do veće broja ljudi i mogu da dopru do još većeg, ukoliko se ljudi otkače starih stega i navika- a Kekin pokazuje da je to veoma moguće, tako da osim treninga za umiranje, pokazuje nam i trening za žiovt.

Višenamenski most koji je Kekin izgradio

Svi veliki umetnici su bili opterećni mostovima. Kekin to doduše lično ne spominje, ali ih uporno gradi, one nevidiljive i metafizičke mostove koji su višenamenski i kada je u pitanju muzika, i suživot i zajedništvo, i zdrav razum. Uspeva da pomiri gotovo nepomirljive stvari li bar prividno nepomirljive, svodi ih na proste činioce, razlaže ih na najsitnije atome, sastavlja bipolaritete u jednu tačku dok se ne desi eksplozija i dok svima ne postane jasno da je u suštini sve jedna stvar- rokenrol. Koji isto kao i Mile Kekin- menja oblik, i u vazduhu će trepereti više telefona nego upaljača- ali ne može da se uništi, može da prelazi samo iz jednog oblika u drugi i ostaje zauvek tu. Ostaje večan. Kao i Kekinov rad- jer opet prema njegovim rečima ”đubre kao on ne umire”, na radost svih nas. Da li je moguće nežno a đonom? Naravno da jeste. Uđi u Kekinov spejs-šatl i uveri se u to.

Mislite na druge, podelite ovaj tekst

Nenad Baraković

Nenad Baraković Bara je autor Gledišta, dolazi iz Novog Sada gde je i rođen 1991. godine. Doživotno potlačen, društveni aktivista, pank-roker, muzičar, tonac, novinar i pisac u pokušaju.

Ostavite komentar