Venero, budi tu dok slušamo na ploči Jailhouse rock

Mislite na druge, podelite ovaj tekst

Najnovije filmsko ostvarenje američke rediteljke Sofije Kopole, dvostranom biografskom fabulom i pastelnim pokretnim fotografijama kamere baca novo svetlo na najsjajniju zvezdu neba starog američkog sna.

Scenario filma “Priscilla”  zasnovan je na autobiografskoj knjizi Pricsille Prisli “Elvis i ja“. Kako knjiga, tako i film priča priču, opisuje raskoš i ogoljava suštinu, razgraničava istinu od lažnog sjaja.  Rediteljka, ćerka čuvenog autora fimske trilogije “Kum”  Franacisa Forda Kopole, svojim autentičnim stilom kreira filmski svet lepih boja i trulog poretka. Rediteljkini stalni motivi emotivne usamljenosti, zbunjene mladosti, neshvaćene emocionalnosti  i ženske sofisticiranosti prate i ovaj film koji govori o najvećoj ljubavi “kralja roka”, Elvisa Prislija.

Elvis Prisli je 1959. godine imao dvadeset četiri godine kada je prvi put sreo čestrnaestogodišnju Priscilu. Rediteljka Kopola, pod okriljem produkcijske kuće A24, priča o početku nove umetničke avangardne kulute, ali i kreira filmsku romantizaciju nabokovljevskog arhetipa. Film prati lepo i ružno u životu Elvisovom i Priscillinom do 1973. godine. U tom vremenskom razdoblju dešava se uzlet velikog uspona, silina komercialnog uspeha,  ostvarenje “tinejdžerske” romanse. Vatra i plameni sjaj  kralja novog umetničkog stila i epohe, međutim, počeće da bledi i tamni istovremeno pod preteškom težinom slave. Kandže krupnog kapitala sistemom manipulacije igraće svoju igru moći, grabeći svakog aktera koji postane javna ličnost, a pre svih onog čija populanost je dosegla neslućene visine, kralja. Izolovaće ga moćnici.  Miris opojnog parfema i ružičasta pisma u svetu zlatnih ručnih satova i old tajmera oslikavaju stil krupnog života u melodijama ogrnutim belim kožnim plaštom i crnim kosama.

Memfis mafija, muzičke turneje, pokušaji Elvisove glumačke karijere, uvelo cveće, hortenzije i tulipani, bejbi plava Šanel moda i pilule za spavanje, velike frizure i zabranjene suze, spletke i skandali iza skupocenog porcelana… samo su neki od motiva kroz koje film takođe prelazi.

Američki dajner i noći za poker postaju svedoci izgubljene mladosti u holivudksoj zemlji bogova i čudovišta. Gorak ukus viskija i šarene boje bilijarskih kugli, kao i sudari spoljašenjeg glamura i unutrašnjeg rasula ukazuju na žestok estetski koncept provokativne i nesigune etike. Iznosi li film provokaciju ili čistu istinu –  Na Vama je da odlučite.

 Miran život u Vegasu i bezgrešni, sveti Holivud iza zatvorenih  porodičnih vrata, izvan okulara fotoaparata paparaca u ovom filmu snima protagonistkinju za koju se čini kao da nije ni postojala van plavog Elvisovog pogleda.

Upečatljiva filmska fotografija kremastih i pastelnih slika iza oblaka dima, ostavlja jak utisak. Ima u filmu i dobra i zla, sjaja i bede, zanosa i stradanja, sreće i očajanja. Pred prizorom sveta u kojem teče pokvaren med i prokislo mleko stoji sofsticirana vizuaulna interpretacija filmskog hotela slomljenog srca.

Piše: Emilija Kvočka

Mislite na druge, podelite ovaj tekst

Gledište

Gledište je kulturni portal, mesto gde se promoviše pisana reč i podstiče kreativno razmišljanje.

Ostavite komentar